Waar zitten welke diensten tijdens renovatie gemeentehuis?

20
mrt
2017

De renovatie van het gemeentehuis zal duren zeker tot aan de jaarwisseling. Renovatie is eigenlijk een iets te een zwakke uitdrukking voor wat er gaat gebeuren; het gaat om een complete “makeover” en doorgedreven modernisering. Het gebouw moet tegelijk energie-efficiënt worden, plaats bieden voor bijkomende diensten en meer praktisch en comfortabel gemaakt worden voor personeel en publiek.

Omdat het gemeentehuis zo ingrijpend aangepakt wordt, is het onmogelijk om de diensten er te huisvesten tijdens de werken. Daarom zijn ze verhuisd naar verschillende andere locaties. Vanop de tijdelijke werkplekken doen onze mensen er alles aan om u zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Waar zit welke dienst?

Hieronder volgt een overzicht van de tijdelijke huisvesting.

  • De gemeenteraad zal zetelen in de Valentijnszaal van Pelle Melle, Dorpsstraat 58.
  • De spreekuren van burgemeester en schepenen zijn in Pelle Melle. U moet wel een afspraak maken.
  • De centrale balie en de dienst burgerzaken (alle aanvragen van documenten, afschriften, kopieën, aangiften burgerlijke stand, …) verhuizen van de huidige benedenverdieping naar CC Palethe in de Jeugdlaan.
  • Het secretariaat en de financiële dienst verhuizen naar huis rector Neyens (het voormalig politiekantoor, Dorpsstraat 128). Daar zit ook de dienst omgeving (vroeger ruimtelijke ordening, milieu en wonen). Deze werkt enkel op afspraak (tel. 011/809 430).
  • De balies van het sociaal huis in het gemeentehuis zitten terug in het Sociaal Huis in de  Peltanusstraat. Ook de personeelsdienst en het huidige lokaal van PWA/VDAB zitten in het Sociaal Huis.
  • Huisvuilzakken afhalen kan in CC Palethe, maar bij voorkeur doet u dat op het recyclagepark.
  • Budgetmeters opladen kan enkel nog in Pelle Melle.

Contact en afspraken

Om het voor uzelf en de diensten wat gemakkelijker te maken, kan er best op afspraak worden gewerkt. U doet dat best via het algemeen nummer van de gemeente (011/809 400) of via e-mail gemeente@overpelt.be. De meeste documenten kunnen trouwens ook aangevraagd worden via de digi-balie.

Openingsuren

De openingsuren blijven dezelfde als in het gemeentehuis

  • Voor de centrale balie van maandag tot vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur en op donderdag ook nog van 16.00 tot 20.00 uur.
  • Voor de diensten van maandag tot vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur en op donderdag ook nog van 18.00 tot 20.00 uur. Zoals gezegd maakt u toch best een afspraak.
  • De dienst omgeving heeft geen openingsuren. U moet een afspraak maken: 011/809 430

Ceremonies en plechtigheden

Alle ceremonies en plechtigheden (huwelijken, jubilea, recepties) gaan door in CC Palethe in de Jeugdlaan.


 

 

Contactinformatie